Assalamualaikum. Ahlan Wa Sahlan | Hidup untuk mencari keredhaan Ilahi +Follow | Dashboard
ღ !...Modesty...! ღ: 2015
ღ !...Modesty...! ღ
Myself Exchange

Kita Kena Layan Perompak dengan Baik?


*Dialog yg sangat kelakar >_< *

Assalamualaikum.
Zaman sekarang ni kita diajar bila perompak masuk rumah dengan senjata semua, layan dia dengan baik. Kalau melawan nanti kot jadi apa-apa kat perompak tu, sia-sia kena dakwa pulak kan?

Aduhh..apa nak jadi dengan undang-undang Malaysia ni.. ~______~

Credit to Oh!Media


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Segmen Bloglist & Blogwalking By Beautiful Of Iman


*Klik banner untuk join!*

Tarikh tutup : 15 Januari 2016 jam 12 malam



Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Pencarian Top 5 Blogger 2016

Assalamualaikum

*tekan banner untuk join

Tag rakan :

Nama panggilan dalam blog :
Miss NR
(Miss Nabihah Razak)

Tempoh pengalaman berblogging :
5 tahun (Since 2011)

Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Year End + New Year Giveaway? By Aynal M


*Klik banner untuk join!*

Tarikh tutup : 16 Jan 2016

Taggies:

Sihati Merah Jambu
Bakul 2011
Nurmujahidah


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

GIVEAWAY POCKET CALENDAR NEW YEAR 2016 by www.nooratikahramli.com


*Klik banner untuk join!*

22.12.2015 - 31.12.2015


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Segmen Bloglist Azhafizah.com Jan & Feb 2016


Bermula tahun depan, azhafizah.com akan update bloglist 2 bulan sekali. So dengan itu, 2 bulan sekali akan ada segmen bloglist untuk mencari bloglist baru. Jika berminat untuk masuk dalam bloglist , bolehlah sertai segmen ni ye. Kelebihannya sertai segmen dapat blogwalking dan tambah traffik blog. Kalau dapat masuk bloglist, mungkin akan tambahkan traffik juga. Mudah mudahan.

Klik banner untuk sertai  Segmen Bloglist Azhafizah.com Jan & Feb 2016
http://www.azhafizah.com/

Segmen simple sangat. Cuma perlu buat entry dan copy & paste je. Pemilihan blog melalui random.org.

TAMAT : 30 DISEMBER 2015

Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Segmen Blogwalking & Tambah Follower Hujung Tahun Part 2


*Klik banner untuk join*


 Tarikh Tutup - 30 Disember 2015, jam 11.59 malam.



Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Cara Menunaikan Solat Sunat Istikharah & Kepentingannya

Assalamualaikum.


Apa itu Solat Istikharah?

Solat ini dilakukan apabila seseorang ingin mendapatkan petunjuk, terutama bila seseorang dalam keraguan memutuskan mana yang terbaik diantara dua perkara yang diragukan.
Jika timbul keraguan dalam hati untuk memilih atau mengambil keputusan dalam sesuatu perkara, contohnya: Aku kena pilih sekolah A atau sekolah B? Keraguan makin terasa, keputusan tidak dapat dipastikan setelah melihat masing-masing ada kelebihan dan keburukannya.

Oleh yang demikian, hendaklah menyerahkan pada Yang Maha Kuasa untuk memilihnya. Sebelum seseorang mengambil keputusan beliau dianjurkan untuk solat istikharah dua rakaat.

Dengan mengharapkan agar ditunjukkan Allah untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. Jika keraguan masih mempengaruhi fikiran untuk menentukan pilihan, ulangilah solat istikharah dan membaca doanya, walaupun pengulangan sampai 7 kali berturut-turut.

Selepas itu, bertawakkal kepada Allah, pilihlah salah satu daripadanya, ambillah yang mana arah ‘hati’ lebih cenderung setelah berdoa. Jangan menimbulkan lagi keraguan, yakinlah bahawa itu adalah pilihan terbaik dari yang Maha Kuasa.

Jangan merasa kecewa andai ternyata dalam keputusan yang dipilih menimbulkan keinginan yang tidak disukai. Ingatlah bahawa ini adalah yang telah digariskan pada azali yang tidak dapat dielakkan, besar kemungkinan mengandungi hikmah, membawa kebaikan dimasa akan datang, hendaklah tetap mempunyai husnuzhon kepada Allah.


Bagaimana cara menunaikan Solat Istikharah?

Tata cara solat istikharah lebih kurang sama dengan solat subuh, Hanya niatnya saja yang berlainan, iaitu berniat solat istikharah.
Sangat baik dilakukan sesudah lewat tengah malam disaat sunyi, supaya hati lebih khusyuk dalam mengemukakan permohonan kepada Allah.
Solat ini sangat peribadi sifatnya. Sebab itu harus dikerjakan sendirian. 


Lafaz niat Solat Istikharah


“Ushalli Sunnatal Istikharaati Rak’ataini Lillahi Ta’aala”

“Sahaja aku sembahyang sunat istikharah dua rakat kerana Allah Ta’ala”

Rakaat pertama-

Baca surah Al-Fatihah dan afdhal baca surah Al-kafirun

Rakaat kedua-

Baca surah Al-Fatihah dan afdhal baca surah Al-ikhlas

Selepas salam, bacalah doa yang disarankan dalam istikharah.


Doa Istikharah


Maksudnya:
Ya Allah, sesungguhnya aku memohon petunjuk kepada-Mu dengan ilmu-Mu, memohon ketetapan dengan kekuasaan-Mu, dan aku memohon kurniaan-Mu yang sangat agung kerana sesungguhnya Engkau berkuasa sedang aku tidak berkuasa sama sekali, Engkau mengetahui sedangkan aku tidak, dan Engkau yang mengetahui hal yang ghaib. Ya Allah, jika Engkau mengetahui bahawa urusan ini (lalu menyebutkan secara langsung urusan yang dimaksudkan) lebih baik bagi diriku dalam agama, kehidupan dan akhir urusanku, maka tetapkanlah ia bagiku dan mudahkanlah ia untukku. Kemudian, berikan berkah kepadaku dalam menjalankannya. Jika Engkau mengetahui bahawa urusan ini buruk bagiku dalam agama, kehidupan dan akhir urusanku, maka jauhkanlah urusan itu dariku dan jauhkanlah aku darinya, serta tetapkanlah yang baik itu bagiku di mana pun kebaikan itu berada. Kemudian, jadikanlah aku orang yang redha dengan ketetapan tersebut.


Kepentingan Solat Sunat Istikharah

Sebagai satu iktibar dan renungan NR nak berkongsi beberapa contoh kisah benar yang berlaku di kalangan orang yang terlupa mengamalkan solat istikharah. Nama dalam kisah ini bukan nama sebenar. 
ANDA PATUT BACA! JANGAN SKIP!!

Kisah 1

Setelah berpindah randah dari satu rumah sewa ke rumah sewa, akhirnya tergerak hati Salim untuk memiliki rumah sendiri. Lalu dia melihat iklan di surat khabar dan berkenan dengan tawaran rumah yang agak munasabah harganya. Rumah tersebut masih belum dibina lagi tetapi pihak pemaju telah menawarkan pakej jualan yang istimewa. Pihak pemaju perumahan memberi jaminan rumah tersebut akan siap dalam masa dua tahun. Salim berminat dengan rumah tersebut lalu terus membelinya. Kini lima tahun telah berlalu, projek perumahan itu telah terbengkalai kerana pemaju telah bankrupt. Salim terpaksa membayar ansuran bulanan hutang kepada bank walaupun rumah yang diidamkan masih tidak wujud.


Kisah 2

Abu dan Salmah telah berkahwin selama 4 tahun. Mereka dikurniakan dengan dua orang cahaya mata. Anak yang sulung telah berumur 3 tahun dan yang kedua masih 8 bulan. Mereka berasa agak susah hendak ke sana kemari kerana hanya memiliki motosikal. Satu hari Salmah mencadangkan kepada Abu untuk membeli kereta. Abu lalu terus pergi ke Perodua Show room untuk melihat-lihat kereta. Dia berkenan dengan model Kelisa lalu terus membelinya. Selang sebulan keretanya kena curi. Dah enam bulan berlalu keretanya masih tidak ditemui, tetapi dia masih membayar ansuran bulanan dengan pihak bank kerana pampasan yang pihak insurans bagi tidak mencukupi untuk melangsaikan bayaran baki hutang dengan pihak bank.


Kisah 3

Munirah akhirnya terpikat dengan pujukan rakan satu ofisnya Hafsah untuk melabur dalam satu skim pelaburan di internet. Dia akhirnya mengeluarkan sehingga RM10,000 untuk pelaburan tersebut. Dua tahun telah berlalu duit pelaburannya lesap tak nampak bayang.


Kisah 4

Rashid dan Zakiah telah mempunyai tiga orang anak. Mereka bercadang untuk mengambil pembantu rumah Indonesia. Mereka pergi ke agensi pembantu rumah dan terus memilih seorang pembantu rumah yang terdapat dalam senarai biodata. Selang dua bulan pembantu rumah pun sampai dan berkhidmat kepada mereka seperti yang dijangkakan. Tiga bulan berlalu tiba-tiba pada satu hari didapati pembantunya telah lari dari rumah.
Kisah yang dipaparkan di atas adalah kisah benar di mana penulis sendiri bertanya kepada mereka adakah mereka telah melakukan Solat Istikharah sebelum memilih atau membuat keputusan. Mereka kata langsung tak terfikir hendak melakukannya.


Kisah 5

Iskandar berumur 40 tahun telah berkahwin dan mempunyai enam orang anak. Suatu hari dia mendapat telefon dari kawan baiknya Jaafar. Jaafar hendak memberikan satu hadiah istimewa kerana jasa Iskandar yang telah menyelesaikan masalah keluarganya. Jaafar hendak menawarkan kepadanya perbelanjaan pakej menunaikan haji untuk suami isteri ditanggung sepenuhnya iaitu RM15,000 setiap orang. Hati Iskandar gembira bukan kepalang kerana sudah lama dia mengidam untuk menunaikan haji. Lagipun duit simpanan dalam tabung hajinya baru RM3000. Iskandar tidak terus menerima hadiah tersebut sebaliknya dia memberi tempoh tiga hari untuk membuat keputusan. Iskandar melakukan Solat Istikharah tiga malam berturut-turut. Pada hari keempat dia berjumpa Jaafar mengatakan dia sangat berat untuk menerima hadiah tersebut. Dia mengatakan ingin pergi menunaikan haji dengan duit pendapatan sendiri. Jaafar agak kecewa, dipujuknya namun Iskandar tidak terima juga. Selang dua bulan selepas itu baru Iskandar mendapat tahu duit yang hendak diberikan kepadanya itu adalah dari duit riba iaitu interest bank konvensional akaun simpanan tetap Jaafar. Jaafar telah tersalah sangka. Disangkanya bahawa duit riba boleh dihadiahkan kepada orang lain tetapi tidak boleh digunakan sendiri.

Kisah 6

Cikgu Latif telah mendapat arahan pertukaran sekolah dari Sabak Bernam ke Sandakan. Bila menerima surat tersebut hatinya agak gembira kerana ingin memberi khidmat di kawasan pedalaman. Baginya tidak ada masalah sebab masih bujang, dan teringin sangat hendak ke Sabah. Dia solat Istikharah walaupun keputusan telah ditetapkan oleh kementerian kepadanya. Dia berdoa “Ya Allah kalau pemergian aku ke Sandakan ini baik untukku dan agamaku maka permudahkanlah, jika tidak kau gantikanlah dengan yang lebih baik dan sempurna”. Selang dua minggu Pengetua disekolahnya memberitahu kepadanya pertukaran dia ke Sabah di tarik balik disebabkan masalah teknikal. Dia rasa agak pelik namun tidak kecewa malah tetap gembira kerana telah melakukan solat istikharah. Dia yakin ini yang terbaik di pilih oleh Allah untuknya. Selang sebulan dia bertemu jodoh dengan Ustazah (al-Hafizah) yang baru berpindah di taman tempat dia tinggal.


Semua kisah yang dipaparkan di atas adalah kisah benar yang boleh kita ambil iktibar dan pengajaran. Yang pastinya kita tidak akan rugi di dunia dan akhirat bila beramal dengan Solat Istikharah ini.

Jadi, itulah serba sedikit cara dan kepentingan Solat Sunat Istikharah dalam kehidupan. Janganlah tinggalkan Solat Sunat Istikharah. Jadikan amalan seharian, terutamanya ketika kita dibelenggu pilihan yang memerlukan petunjuk Allah untuk memilihnya.

Sekian.
Take care, bye.
Assalamualaikum :)


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

11 Makanan Hebat untuk Kecerdasan Minda


1. Coklat Hitam/Dark Chocolate

Coklat hitam ternyata dapat membuat pandangan semakin tajam dan meningkatkan kemampuan otak. Coklat juga terbukti menjadi makanan yang cukup berkesan untuk mengawal kadar kolesterol dan tekanan darah tinggi. Penemuan terbaru ini merupakan hasil penyelidikan dari University of Reading, Britain.
Mereka menemui bahawa coklat hitam memiliki banyak kandungan flavanol yang boleh meningkatkan aliran darah ke otak. Hasil kajian ini juga membuka spekulasi bahawa coklat hitam juga membantu meningkatkan aliran darah ke retina untuk mempertajam penglihatan.



2. Omega-3

Ikan secara keseluruhan banyak memberi manfaat kepada kesihatan anda, terutama terhadap otak anda. Ikan mengandungi Omega-3 (EPA dan DHA), iaitu asid lemak yang memberi manfaat kepada tubuh dalam pelbagai aspek. Satu hidangan ikan seminggu dapat mengurangkan seseorang menghidapi penyakit Alzheimer. Omega-3  menyediakan lebih banyak oksigen ke otak, serta membolehkan seseorang untuk mengekalkan maklumat baru pada masa yang sama masih mengingati maklumat lama. Antara ikan yang mengandungi Omega-3 yang tinggi ialah salmon, tuna, kerapu dan sardin (bukan sardin tin yer).

Manakala Omega-6 pula penting dalam menguatkan ingatan. Sumber yang mungkin dapat diperolehi ialah minyak jagung, minyak matahari, bijan dan labu. Keseimbangan asid lemak politaktepu dalam badan boleh menjadi aras pengukur kecerdikan seseorang. Manakala ketidakseimbangan asid lemak politaktepu akan menyumbang kepada masalah kesukaran dalam pembelajaran, masalah sikap termasuklah gangguan disleksia, ADHD dan autism.



 3. Sayuran Hijau

 Sayur-sayuran berdaun hijau seperti pegaga, kubis, bayam, kangkung dan lain-lain adalah sangat baik untuk otak kanak-kanak dan orang dewasa. Sayur-sayuran ini membantu untuk mengingati maklumat yang lama dan proses seperti anda baru belajar semalam. Ini adalah kerana makanan ini selalunya penuh vitamin B6, B12, dan folate, iaitu merupakan sebatian besar yang diperlukan di dalam otak untuk memecahkan tahap homocystein, yang boleh membawa kepada kealpaan dan juga penyakit Alzheimer. Sayur-sayuran ini mengandungi zat besi yang dapat mengaktifkan kognitif seseorang.



 4. Bijirin.

Bijirin seperti kacang tanah, hazelnuts, gajus, badam, walnut, pecans, biji labu, dan biji bunga matahari adalah baik untuk perkembangan otak. Ini kerana kacang dan bijirin kaya dengan Omega-3 dan Omega-6, folat, vitamin E, dan vitamin B6. Semua nutrien ini dapat mengaktifkan daya pemikiran seseorang. selain itu ia juga kaya dengan  thiamin dan magnesium, yang baik untuk ingatan, fungsi kognitif, dan otak.



 5. Blueberry dan strawberry

 Minum jus blueberry dapat meningkatan kemampuan otak. Blueberry mengandung senyawa kimia antosianin yang dapat mempercepat penyampaian mesej ke otak dan menghalang sel-sel daripada kerosakan kerana bertambahnya usia. Sebuah kajian di New York mendedahkan khasiat buah blueberry dan strawberry mendapati bahawa ke dua buah tersebut ternyata juga banyak mengandungi flavonoid. 

Dengan rutin mengambil blueberry dan strawberry dapat membantu menjaga fungsi otak dengan baik meskipun usia semakin bertambah tua. Kajian ini juga menjelaskan bahawa wanita yang banyak mengambil buah blueberry atau strawberry mengalami penangguhan penuaan kemampuan kognitif otak hingga 2, 5 tahun dari usia yang sebenarnya. Kemampuan kognitif otak adalah aktiviti otak yang digunakan untuk berfikir, mengingat dan penalaran. Sebuah kajian di Harvard University juga menambah keyakinan para ahli kesihatan dimana buah blueberry dan strawberry boleh membantu menurunkan risiko risiko diserang penyakit parkinson pada lelaki lanjut usia.




 6. Telur

Ketika kita semakin tua, otak kita mulai menyusut karena sesuatu hal yang disebut atrofi otak. Namun, kita bisa melawan proses alamiah ini dengan rutin memakan telur. Hal ini karena telur mengandung banyak vitamin B12 serta lesitin. Vitamin B12 membantu melawan penyusutan otak, yang sering terlihat pada penyakit Alzheimer. Telur, meskipun sangat tidak sehat jika agan makan terlalu banyak, karena penuh dengan asam lemak esensial. Kuning telur, meskipun sangat tinggi kolesterol, juga tinggi kolin, yang merupakan zat pembangun sel otak. Kolin dapat membantu meningkatkan daya ingat agan. Namun jangan banyak, cukup 1-2 telur sehari.



7. Kurma

Khasiat buah kurma bukan sahaja diakui dalam Islam dan diakui juadah penting berbuka puasa, malah kalangan ahli perubatan menganggapnya buah berkhasiat yang mampu mencerdaskan otak dan menyihatkan tubuh badan.

Pensyarah Sains Makanan, Fakulti Sains Makanan dan Bioteknologi, Universiti Putra malaysia (UPM), Prof Madya Asiah Zain berkata, "Pengambilan buah kurma tidaklah sekadar penting pada bulan puasa atau ketika seseorang itu sedang berpuasa, sebaliknya memakan kurma wajar dijadikan amalan harian."

Kurma dapat menyihatkan sel darah merah. Katanya, buah kurma mengandungi vitamin dan E serta komposisi gula yang banyak dikenali sebagai glukosa iaitu sejenis unsur gula dalam darah yang menjadi sumber tenaga serta membantu seseorang berpuasa dalam tempoh yang lama. menurut beliau kanak-kanak digalakkan memakan banyak buah kurma kerana ia memberi khasiat dari segi proses pembesaran, sekaligus membentuk minda kanak-kanak yang sihat.

Dalam hadis Rasulullah s.a.w. : "Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu, menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya."



8. Buah Delima

Kajian ke atas tikus di Universiti Perubatan Washington mencadangkan bahawa meminum jus delima semasa hamil boleh mengurangkan ‘hypoxia ischemia’ yang berkaitan kecacatan otak pada bayi, Kata Penyelidik.

Kajian juga menunjukan delima boleh mencegah dan melambatkan penyakit nyayuk atau penyakit Alzheimer. 

Maka tidak hairanlah mengapa  di dalam al Quran, terakam firman Allah yang bermaksud,

" Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". [Surah al Rahman ayat 68].



9. Kismis.

Kismis atau dipanggil raisin dalam bahasa Inggeris atau zabib dalam bahasa Arab. Disabdakan Rasulullah SAW,

    "Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan, menghilangkan lendir, menyihatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih."

 Gula dalam kismis telah dikenalpasti dapat meningkatkan daya pemikiran otak. Ini kerana otak memerlukan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak untuk berfungsi dengan baik dan kismis dapat menyediakan keperluan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak dan cepat. Kismis juga mengandungi zat besi berfungsi untuk membina darah supaya bekalan oksigen mencukupi untuk disalurkan ke otak. Selain menajamkan minda, kismis merupakan serat yang baik dan dapat dihadamkan dengan cepat untuk penghasilan tenaga berfikir.



10. Madu

Secara umum, madu telah dikenal sebagai makanan, baik untuk pemakanan maupun sebagai suplemen kesihatan atau juga kecantikan. Tidak hanya itu, khasiat madu tidak diragukan lagi yang kaya akan vitamin, mineral, bahkan hormon penting bagi tubuh yaitu: gula (glukosa dan fruktosa), beragam mineral (kalsium, potassium, magnesium, sodium klorin, sulfur, besi dan fosfor) dan vitamin-vitamin (B1, D2, B3, B5, B6 dan C). Madu juga mengandung sejumlah kecil dari beberapa macam hormon, tembaga, iodium dan zinc.

Madu mempunyai banyak khasiat dan antara salah satunya adalah melancarkan fungsi otak. Madu dipercayai dapat merawat penyakit-penyakit mental di mana ia dapat menghindarkan kepenatan fungsi kerja otak seperti berfikir dan membaca. Ini kerana dalam sebuah hadis, Rasulullah S.A.W bersabda “siapa ingin hafal hadis, hendaklah minum manisan madu”.


 
11. Susu Segar

Susu baik merangsang otak, menajamkan fikiran, bekalkan tenaga dari sudut mental dan fizikal. Susu mengandungi tiga unsur semulajadi iaitu keju, lemak dan air berfungsi untuk pertumbuhanbadan dan otak. Susu berkhasiat kerana mempunyai kaborhidrat, lemak, protein, vitamin, mineraldan air. Sabda Rasulullah s.a.w bahawa susu dapat menguatkan tulang, menajamkan akal, penglihatan yangbaik dan menghindarkan penyakit lupa. Susu yang baik untuk ketajaman minda ialah susu kambing, biri-biri dan susu lembu segar. Amalkan meminum sekurang-kurangnya segelas pagi dan segelas malam. Mulai dengan bismillah.



Semoga maklumat ni bermanfaat :)
Kalau tak mampu amalkan semua, at least amalkan 2 atau 3 makanan untuk minda secara istiqamah (Y)

Take care, bye :)
Assalamualaikum.


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Anugerah Graduasi dan Hafazan SM Imtiaz YT 2015


Assalamualaikum., 7 Disember 2015..memang hari yang sungguh memenatkan untuk NR. 
Banyak sungguh NR berjalan sepanjang hari tu..

Actually NR pergi majlis Anugerah Graduasi dan Hafazan SM Imtiaz YT 2015 yang bertempat di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu. 

Majlis ni diadakan bertujuan untuk memberi pengiktirafan kepada pelajar-pelajar tingkatan 5 yang dah graduate high school dan tidak ketinggalan juga untuk pelajar-pelajar yang dah khatam menghafaz 30 Juzuk Al-Qur'an. 

Pelajar-pelajar ni dipilih dari seluruh Sekolah Menengah Imtiaz di Terengganu.

NR pergi majlis ni untuk anugerah hafazan, alhamdulillah NR dah khatam Al-Qur'an. NR pergi dengan bas Imtiaz Dungun with my beloved sister. She's form 2 now and she also had finished memorizing 30 Juzuk Al-Qur'an, too..Alhamdulillah. But it was so sad because we can't go there with our parents as they were at Penang..ttssskkk :'( :'(

*Wisma Darul Iman*


Lepas daftar, NR dan kawan2 cari tempat duduk dalam ribuan tempat duduk yang ada dan kami borak-borak.

Benarlah, sesungguhnya penantian itu satu penyeksaan.
 Itulah yang NR rasa sementara tunggu acara penganugerahan bermula. Mujurlah ada 'makhluk tidak bernyawa' yang sudi menemani NR dalam dewan tu. Thanks to buku nota Add Math yang menjadi penyuntik vaksin anti-bosantidur.
 Math is Fun! Yeah ^_^

Kitorang dapat sarung baju graduasi. Macam matured je..<<--perahsantan



*Banat Form 3, I-Kem*



*Ni kawan saya. Nama dia Wan Maisarah. Tapi panggilan manja dia, Oneeee :D :P*
Dia..........
#Cute
#Bijak
#Kelakar
#ProdukHafizahTerbaik


Okeylah, rasanya sampai sini je update kali ni :)
Sebagai nota akhir, gambar akak-akak senior form 5 SM Imtiaz Kemaman. 
The best + sporting + beautiful + clever seniors ever :) 
Akak-akak, semoga terus maju jaya dalam dunia universiti nanti ! :')
Jadi alumni kebanggaan Imtiaz Kemaman yeeerr! >_<



Till we meet again soon.
Take care, bye :)
Assalamualaikum.


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)

Takwim Persekolahan & Peperiksaan Penting 2016




Hai assalamualaikum..
Kalau nak tahu takwim persekolahan untuk tahun 2016 nanti, bolehlah download file pdf ni.
Klik:-

Takwim Persekolahan 2016

Takwim peperiksaan penting boleh rujuk dekat bawah ni.
CTRL + Click dan Save Image As *kalau nak download

Jadual bergantung kepada pindaan.
Untuk maklumat lanjut, layari www.moe.gov.my/

See you soon.
Take care, bye.
Assalamualaikum :)


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)